Řešení žádostí o storno rezervace

Řešení žádostí o storno rezervace

Vzhledem k aktuální situaci ohledně koronavirus COVID-19 přibývá žádostí o storno pobytů, které již byly rezervované. Týká se to i non refundable rezervací, jež nemohou být zrušeny nebo změněny bez souhlasu hotelu. Stejně tak poukazů zakoupených na slevových portálech. Je tedy dobré si připomenout podmínky, za který může „respektive nemůže“ pobyt stornovat.

V případě, že si zákazník zakoupil pobyt s online rezervací, tak podle § 7 odst. 6, písm. k) zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí ubytovacích služeb k jinému účelu než k účelu bydlení, přeprava zboží, nájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby v dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě.

V případě zakoupení otevřeného voucheru, je možné voucher stornovat v rámci 14-denní zákonné lhůty.

Je tedy na hotelu jakou strategii zvolí. Všeobecně se doporučuje nabídnout klientovi zrušení rezervovaného termínu s tím, že až se situace uklidní, tak si rezervuje nový termín ( bez vrácení peněz ). Benevolentnější hoteliéři mohou souhlasit s bezplatným zrušením pobytu a navrácením částky s vidinou opětovné rezervace tohoto klienta.

Dle mého názoru je ideální „win win“ situace nabídnout klientovi náhradní termín v mimosezóně ( například listopad ) s vlastním návrhem termínu, tak abychom alespoň využili dané situace k pokrytí volných lůžek v období nízké poptávky. Hotel tak obdrží své peníze a klient nakonec pobyt absolvuje.